Pistemeeting Gent BK sprint (20/12)

20-12-2014 00:00

Zaterdag Bk en internationaal sprintmeeting gereden ,

We begonnen met een 200m (vliegende start) en daar was ik 4de internationaal en 2de Belg...

Dan was het een pool systeem en dat wil zeggen dat je tegen jongens junior moest rijden of tegen jongens nieuwelingen het was een pool systeem en dat vonden wij al raar voor een Bk maar het is voor iedereen gelijk.

Dus moest ik de eerste sprint tegen 1jongen en 2meisjes rijden natuurlijk was die jongen sterker dan de meisjes maat ik werd tweede. Het meisje die eerste stond (Belg) was verloren is haar reeks want zij moest tegen 2 jongens , dus ging de jongen die bij ons reed naar boven ,en Noa (eerste meisje) naar beneden naar ons ...Dus 2de sprint waren het alle meisjes te samen en deze sprint won ik .. Dan was het de finale voor het goud , ik begon goed tot ik in de bocht weg schoof ik kon recht blijven maar ik durfde me de andere bocht niet meer tussen rood en blauw rijden .. dus bleef ik beneden maar ik had Noa wel in het oog , Noa  zat helemaal boven dus had ik het gevoel dat ze haar sprint ging beginnen dus begon ik van uit stilstand mij op te trekken maar Noa had veel snelheid doordat ze boven zat dus had ze zeker 20m voor sprong , ik begon redelijk in me snelheid te geraken als de bel ging . In de laatste bocht kom ik tot aan haar wiel en op de meet klop ik ze met -+ 1cm . Zo kroonde ik me als Belgisch kampioen sprint :) !